KDO JE HAPPINESS MANAGER?

Poradna

Kdo je Happiness Manager?

Happiness manager se jednoduše stará o to, aby byli lidé v práci šťastní. Firmy si čím dál více uvědomují, že spokojenost zaměstnanců je cestou úspěchu a popularita pozice tak roste. Kde se manažer štěstí vzal, co jeho práce konkrétně obnáší a proč je důležitý především ve větší firmě?

Co dělá manažer štěstí

Manažer štěstí jako samostatná pozice je novinkou posledních několika let. Jde v podstatě o specialistu v oblasti personalistiky, který pečuje o dobré mezilidské vztahy na pracovišti, psychickou vyrovnanost a udržování motivace zaměstnanců.

  • Pomáhá řešit spory mezi zaměstnanci
  • Zjišťuje přání a požadavky zaměstnanců
  • Stará se, aby důležité věci fungovaly hladce
  • Mění místo, kam musíme, na místo, kam se těšíme
  • Hledá způsoby, jak zaměstnancům zpříjemnit práci

Proč je manažer štěstí ve firmě důležitý

S nástupem nových generací se mění způsob, jakým lidé přemýšlí o práci a kariéře. Je kladen mnohem větší důraz na tzv. work-life balance neboli rovnováhu mezi pracovním a osobním životem. Zaměstnanci vyžadují víc než jen dobrý plat. Chtějí být v práci spokojení.

Kromě zvýšení atraktivity pozice při hledání nových zaměstnanců spočívá důležitost manažera štěstí i v nárůstu produktivity. Neměl by to být jeho hlavní cíl, tím by měla zůstat spokojenost zaměstnanců. Ta ale přímo souvisí s jejich výkonem.

Happiness manager je důležitý zejména ve velkých firmách. Hierarchie zesložiťuje řešení sporů i sdělování požadavků. Zaměstnanci pak často nemají způsob nebo odvahu dát vedení najevo, co potřebují.

Manažer štěstí v Česku

Prvním oficiálním manažerem štěstí ve firmě se u nás stal v roce 2008 Michal Šrajer v IT firmě, kterou spoluzaložil. Dnes u nás již v oblasti Happiness management najdete stovky zaměstnanců, nejvíce právě v IT firmách.

Manažera štěstí můžete také nazvat jako:

  • Happiness Expert
  • Happiness Manager
  • Director of Happiness
  • Chief Happiness Officer

Spokojenost ve firmě bez Happiness managera

I v případě, že si manažera štěstí nemůžete dovolit, máte možnost pracovat na spokojenosti svých zaměstnanců. Soustřeďte se na tyto body:

  • Naslouchejte přáním, nápadům a návrhům svých zaměstnanců.
  • Zajistěte zaměstnancům naplnění základních potřeb a jistot.
  • Ke každému se chovejte jako k člověku, na kterém záleží.
  • Stanovte firemní zásady a chovejte se podle nich.
  • Podporujte talentované zaměstnance v rozvoji.
  • Dejte zaměstnancům volnost a důvěřujte jim.
  • Povzbuzujte ve firmě pozitivní atmosféru.
  • Podporujte spolupráci v týmu.
  • Oceňujte každodenní práci. 

Jak vidíte, spokojenost zaměstnanců zajistíte mnoha detaily. Je třeba soustředit se jak na ty nejzákladnější potřeby, jako je včasná výplata, tak na ty abstraktnější, jako je podpora rozvoje nebo důvěra zaměstnancům.