JAK VYBRAT ZAMĚSTNANCE

Poradna

Jak vybrat zaměstnance: Výhody využití personální agentury

Pečlivý výběr zaměstnanců vám ušetří mnoho problémů v budoucnosti i nutnost celý proces během pár měsíců opakovat. První krok je vhodný popis pracovní pozice a specifikace požadavků. Každá pozice i uchazeč pak ale vyžaduje specifický postup při výběru.

Kroky při hledání zaměstnanců vlastními silami

  • Specifikace pracovní pozice
  • Zveřejnění inzerátu na vhodném místě
  • Čtení životopisů a odpovídání na nabídky
  • Profesionální pohovory (vedené personalistou)
  • Finální výběr a zaučení nového zaměstnance

Specifikace pracovní pozice a vypíchnutí stěžejních požadavků je stejně důležité jako sepsání inzerátu, který zaujme. Vhodný inzerát by měl dát potencionálnímu zaměstnanci nejen informace o pozici, ale i představu o atmosféře ve firmě. Dávejte také pozor na diskriminační požadavky, jako je věk, národnost, pohlaví a další.

Inzerát je nutné zveřejnit tam, kde ho vhodný uchazeč najde. Může to být klasický tisk, pracovní servery, placená inzerce i pracovní úřad. V dnešní době je také třeba myslet na sociální sítě, zejména profesionální jako je LinkedIn.

Přijaté životopisy je třeba důkladně přečíst a neodpovídající kandidáty vyfiltrovat. Dále následuje přinejmenším jedno kolo osobního pohovoru. Při něm je třeba pokládat správné otázky a nechat uchazeče co nejvíce mluvit.:

Výhody hledání nových zaměstnanců přes agenturu

  • Úspora času i peněz
  • Předem jasné náklady náboru
  • Vedení při osobních pohovorech
  • Široká databáze vyhovujících uchazečů
  • Pomoc s vhodnou formulací i výběrem kanálů
  • Možnost využití doplňkových služeb