JAK VYPLNIT PROFIL NA LINKEDIN

Poradna

Jak vyplnit profil na LinkedIn (osobní i firemní)

Pečlivě vyplněný profil na sociální síti LinkedIn je důležitý jak pro uchazeče o práci, tak pro firmy. Připravili jsme pro vás článek, ve kterém zjistíte, jak se registrovat na LinkedIn s osobním i firemním profilem, k čemu portál slouží a co zde sdílet.

Osobní LinkedIn profil

Profil na LinkedInu byste měli mít vždy v perfektním stavu. Nezáleží, zda se aktivně ucházíte o práci. Je vaší online profesní vizitkou a síť, kterou nyní vytvoříte se vám může hodit v budoucnu. Jde bez debat o největší sociální síť v profesním světě, a proto byste na ní neměli chybět.

Jak vyplnit profil na LinkedIn

Osobní profil na LinkedIn je v podstatě váš životopis. Má několik sekcí a vzhledem ke konkurenci, se kterou se v online světě potýkáte, je třeba si dát záležet na každé z nich.

  • Nadpis: Zaujměte prvními 120 znaky pod vaším jménem. Rozšiřte název profese například o specializaci.
  • Shrnutí: Odlište se od konkurence a nepiště jen zkušenosti, které mají samostatnou sekci. Vysvětlete, v čem přínosní a jedineční.
  • Zkušenosti: Nemusíte se držet úplného minima jako u běžného CV. Do zkušeností napište vše, co souvisí s budoucností, kterou si představujete.
  • Síť: Přidejte si do své LinkedIn sítě profesní kontakty, požádejte je o potvrzení vašich znalostí a zkušeností i o doporučení.
  • Aktivita: Přidávejte zajímavé příspěvky, sledujte svou síť a komentujte.
  • Klíčová slova: Na celém svém profilu používejte relevantní klíčová slova, díky kterým vás najde správná skupina uživatelů.
  • Fotografie: Podle oboru můžete být více či méně kreativní. Ideální je sáhnout po profesionálním portrétu. Nezapomeňte také na obrázek na pozadí.

LinkedIn firemní profil

Firemní profil na LinkedIn je nezbytností při hledání zaměstnanců na sociálních sítích, pro navazování důležitých kontaktů i pro marketingovou strategii. Nezáleží na velikosti firmy ani na typu podnikání.

Jak se zaregistrovat na LinkedIn jako firma

Pro vytvoření firemní stránky na LinkedInu je třeba osobní profil. V pravém horním rohu pak najdete ikonku práce a možnost Vytvořit: Stránka společnosti. LinkedIn vás navede při vyplňování důležitých informací o stránce.

Doplňte i detailní informace, o které vás LinkedIn nežádá. Kompletní stránky získávají o 30 % více shlédnutí, protože je LinkedIn i Google upřednostňuje ve vyhledávání. Sdělte lidem své vize, cíle i hodnoty.

Tip: Nezapomeňte na hashtagy, lokaci i správná klíčová slova. Najde vás tak vaše cílová skupina.

Co dávat na LinkedIn

Na osobním i firemním profilu můžete psát příspěvky i články nebo sdílet zajímavé odkazy. Pomohou vám vybudovat reputaci a zviditelnit se v profesním světě. Co stojí za sdílení?

  • Krátké profesní tipy
  • Aktuality z vašeho oboru
  • Příspěvky na vašem blogu
  • Relevantní články, které vás zaujaly
  • Zmínky o vás nebo o vaší firmě v magazínech

Tip: Nevíte, co na své stránce sdílet? Komentujte alespoň příspěvky ostatních. Aktivitou u cizích příspěvků se zviditelníte stejně jako při vlastním sdílení obsahu.