JAK HLEDAT ZAMĚSTNANCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Poradna

Jak hledat zaměstnance na sociálních sítích

Hledání zaměstnanců na sociálních sítích se stalo standardem u nadnárodních společností i startupů. U profesionální sítě LinkedIn je to očekávatelné, zaměstnance dnes ale můžete hledat i na Facebooku nebo Instagramu. Řekneme vám, jak na to!

Online prostředí využíváme pro profesionální účely více než kdy dříve. Od inzerátů na pracovních serverech, přes online pohovory až po sociální sítě.

Na sociálních sítích buďte jedineční a snadno rozpoznatelní. Používejte určitý způsob vyjadřování, stejně laděné fotografie a jednotnou strategii skrz všechny kanály, včetně psaní pracovních nabídek.

  • Vyberte vhodnou síť: LinkedIn není vždy jedinou nebo nejlepší volbou. Zaměstnance můžete hledat i na Instagramu či GitHubu, záleží na oboru.
  • Sdílejte zákulisní informace: Ukažte potenciálním zaměstnancům, proč by u vás měli chtít pracovat. Pochlubte se krásnou kanceláří i teambuildingem.
  • Buďte aktivní: Aktivita na sociálních sítích je to, díky čemu vás uživatelé najdou.

Jak hledat zaměstnance na LinkedIn

Hledání zaměstnanců na LinkedInu, bude pravděpodobně vaší první volbou. Jde o největší profesní síť a profil zde má (nebo by měl mít) téměř každý, kdo buduje kariéru.

Dnes je důležité mít perfektně zpracovaný profil na LinkedIn i jako firma. Můžete zde zaujmout aktivní uchazeče o práci a navázat zajímavé kontakty do budoucna. Jak na LinkedIn recruitment?

  • Vyplňte firemní profil: Nezůstávejte jen u povinných údajů. Kompletní profily vyhledávače upřednostňují a je snazší vás najít skrze klíčová slova.
  • Využijte filtry: Při hledání zaměstnanců můžete filtrovat například podle místa, předchozích zaměstnavatelů nebo seniority.
  • Pište osobní zprávy: Při oslovování kandidátů nekopírujte stejný text, ale pište osobní zprávy. Když zmíníte konkrétní informaci z profilu, ukážete, že jste jej četli.

Jak hledat zaměstnance na Facebooku

Na Facebooku jsou téměř tři miliardy aktivních uživatelů a je tak bez debat největší sociální sítí na světě. Mezi nimi je možná i váš ideální uchazeč. Jak najít zaměstnance na Facebooku?

  • Buďte aktivní: S potenciálními zaměstnanci se na Facebooku pravděpodobně spojíte díky tomu, že dají vaší stránce „Líbí se mi“. Je potřeba dát jim k tomu důvod.
  • Vyzvěte k aktivitě: Své zaměstnance i zákazníky vyzvěte k aktivitě na vaší stránce. Zároveň odpovídejte na všechny komentáře – pozitivní i negativní.
  • Veřejný profil: Abyste se dostali do širšího povědomí, přidávejte posty, které budou lidé chtít sdílet. Umožněte jim to správným nastavením svého profilu.
  • Využívejte reklamy: Nabízíte pracovní pozici? Využijte reklamu na Facebooku k jejímu zviditelnění.

Proč hledat zaměstnance na sociálních sítích? 

Na sociálních sítích můžete zaujmout i pasivní kandidáty. Ukážete firemní atmosféru a o uchazečích zjistíte víc než z běžného CV. Využívání sítí pro recruitment vás nic nestojí, proto je škoda se o příležitost ochudit.